Välbehövlig vila

148,002 People

Kolla hur många som dog den dagen du föddes. Låter kanske lite deprimerande men va f*n. Jag testade och fick fram att 148002 människor dog den dagen jag föddes. Det är helt sjukt många och bara under en enda dag! Det visar verkligen hur sjuk världen vi lever i egentligen är och hur många som lider och mister nära och kära i olika sorters sjukdomar och svält varje dag. Det är hemskt att bara tänka på det, och så sitter vi här hemma och har det hur bra som helst och har knappt en aning om vad som egentligen pågår i världen. Men vare sig man vill erkänna det eller inte så tänker många av oss nog: vad kan jag göra? Jag är bara en ynka liten människa. Vad skulle det göra för skillnad liksom?  Men vi får ju inte sluta och försöka göra något åt problemen. Man får inte ge upp, utan alltid ha hopp för kom ihåg: "hoppet är det sista som lämnar människan"....

Jag tänkte inte avsluta mitt inlägg idag utan att ta upp något annat än detta, det skulle kännas lite tråkigt. Något roligt måste vi ändå få ha, nu när det snart är helg och allt. Påsklov har man ju fått med nu.. Äntligen ska man få sova ut lite på morgonen, det är välbehövligt efter allt slit... Nej nu måste jag kila så jag hinner till Blåkulla. Hehe skämt åsido, men ni får ha det så bra allihopa.
            Puss och kram <3

Kommentarer
Postat av: Reeeeeeebeccaaa !

åhh gud va hemskt lisa. usch vad ska man göra åt saken asså. ahhaxD keep up the good work!

2008-03-23 @ 22:48:07
URL: http://www.anderssonjessiica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0